מדוע החזון איש כתב: "שלא בעיון, כל צורך" מהי הכוונה המסתתרת?
(צילום: דוד זר.מאת מעלה היצירה המקורי היה Nesher מוויקיפדיה האנגלית - הועבר מ- en.wikipedia לוויקישיתוףעל ידי DarwIn באמצעות CommonsHelper., נחלת הכלל, https://commons.w

יהדות

מדוע החזון איש כתב: "שלא בעיון, כל צורך" מהי הכוונה המסתתרת?

פסיקת החזון איש שכתב "שלא בעיון". מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי יחד עם תלמידו ומקורבו הגדול הרה"ג אורי טיגר שליט"א ניסו לבאר את הסוגיה. צפו בשו"ת

   
מדוע החזון איש כתב: "שלא בעיון, כל צורך" מהי הכוונה המסתתרת?
(צילום: דוד זר.מאת מעלה היצירה המקורי היה Nesher מוויקיפדיה האנגלית - הועבר מ- en.wikipedia לוויקישיתוףעל ידי DarwIn באמצעות CommonsHelper., נחלת הכלל, https://commons.w
אא
(צילום: דוד זר.מאת מעלה היצירה המקורי היה Nesher מוויקיפדיה האנגלית - הועבר מ- en.wikipedia לוויקישיתוףעל ידי DarwIn באמצעות CommonsHelper., נחלת הכלל, https://commons.w

בסרטון הוידאו מתנהלת שיחה בין הרה"ג רבי אורי טיגר לבין שר התורה. נראה כי מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי, מכריע מתי יש לפסוק כמו החזון איש על אף שכתב "שלא בעיון".

הרב טיגר: "עוד דבר רציתי לשאול את הרב, הרב כתב שבמקום שה"חזון איש" כתב "שלא בעיון" אז הרב הכניס אותו לפה. השאלה במקום שזה כן למעשה - אם אפשר לפסוק כמו החזון איש הזה במקום שלא מצאנו סתירה או לא?".

 

מרן הגר"ח קנייבסקי: זו הייתה דעתו של החזון איש, אבל הוא לא בירר את ההלכה עד הסוף ולכן כתב 'שלא בעיון".

הרב טיגר: "השאלה אם אפשר לפסוק ככה, זו השאלה".

מרן הגר"ח קנייבסקי: "אפשר לפסוק".

הרב טיגר: " אז אפשר כל עוד שלא מצאנו סתירה".

עוד כתבות שיעניינו אותך

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך