מפחיד: "הגאולה באחשינה תהיה ע"י שנמצא ליד הערב רב"
(צילום: David Cohen 156/shutterstock)

אחרית הימים

מפחיד: "הגאולה באחשינה תהיה ע"י מי שנמצא בין הערב רב"

הגאולה יכולה לבוא בשתי דרכים: "בעיתה" או "אחישנה". איך זה יקרה? זה תלוי רק בנו - הבינוניים.

   
מפחיד: "הגאולה באחשינה תהיה ע"י שנמצא ליד הערב רב"
(צילום: David Cohen 156/shutterstock)
אא
(צילום: David Cohen 156/shutterstock)

הנביא ישעיהו אומר על הגאולה העתידית כפי שהוא מתנבא דבר מעניין: "אני ה' בעיתה אחישנה". חז"ל רואים בפסוק הזה סתירה. מצד אחד ישנו כאן בעיתה כלומר בזמנה, מצד שני- אחישנה כלומר הקדמה של אותו זמן גאולי. איך זה יכול להיות?

לכן תירצו חז"ל שזה תלוי במעשים של עם ישראל ולכן אם הם עושים רצונו של מקום אז זה יהיה בגדר אחישנה, אך אם חלילה לא - הגאולה כמובן תהיה אך בעיתה ולאחר קושי גדול.

וזה מה שאנחנו מוצאים בדניאל שניבא ואמר את הדברים האלו: "יִתְבָּרֲרוּ וְיִתְלַבְּנוּ וְיִצָּרְפוּ רַבִּים וְהִרְשִׁיעוּ רְשָׁעִים וְלֹא יָבִינוּ כָּל רְשָׁעִים וְהַמַּשְׂכִּלִים יָבִינוּ."

מה הפירוש של הפסוק? ובכן, בעם ישראל יש 3 מדרגות - צדיקים, בינוניים ורשעים (ערב רב). זה ראשי תיבות של המילה ציבו"ר. כאשר עם ישראל יכול לנוע בין שלושת הרמות והדרגות האלו.

הגאולה יכולה להגע ע"י הבינוניים שזה עם ישראל הרגיל רק אם הם יחליטו שהם מתקדמים בעבודת ה' ורוצים להפוך לצדיקים ובאמצעות זאת הגאולה תוקדם - על דרך מה שאמרנו: אחישנה.

אך יש את המצב שזה לא קורה ואז הגאולה תקרה, אך היא תגיע בגלל הצדיקים. זה יהיה אומנם בעיתה אך לאחר חבלי משיח, קושי רב ומלחמות. ולכן, עם ישראל צריך להכריע מה הוא מעדיף. מפחיד.

עוד כתבות שיעניינו אותך

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך