ירידה במשקל? השיטה "הישנה" אך הטובה: כך תצליחו לרדת
(צילום: patat/shutterstock)

בריאות

ירידה במשקל? השיטה "הישנה" אך הטובה: כך תצליחו לרדת

האם צריך להוריד את השומנים מהתפריט כדי לרזות? ומהו התפריט הנכון ביותר לדיאטה? 8 טיפים שיעזרו לכם עם הדיאטה בצורה נכונה, בריאה ובעיקר מועילה.

   
ירידה במשקל? השיטה "הישנה" אך הטובה: כך תצליחו לרדת
(צילום: patat/shutterstock)
אא

- חשוב להקפיד לאכול את כל אבות המזון, כדי שלא יהיו חסרים תזונתיים. ישנו מיתוס בקרב האנשים, שכדי לרדת במשקל צריך להוריד את כל השומנים מהתפריט, שכן הם עתירי קלוריות. אך הדבר אינו נכון, כיוון שכל הנוירונים (תאי עצב) במוח בנויים מחומצות שומן, ולכן חשוב מאוד להקפיד על צריכת שומנים ידידותיים, המצויים בעיקר בדגים ובשמנים צמחיים. אלו גם עוזרים להורדת לחץ דם, לשמירה על עור גמיש וצעיר, להפחתת רמות מזיקות של כולסטרול, להתפתחות המוח והעיניים, ועוד יותר - הם מעודדים ירידה במשקל, כיוון שהם גורמים לתחושת שובע לפרק זמן ארוך. חומצת שומן אומגה 3, המצויה בדגים, מזרזת את חילוף החומרים. ניתן לצרוך אותה גם כתוסף תזונה בכמוסות שנשמרו בקירור, וכך לא עברו תהליך חמצון.

- הירקות עשירים בסיבים תזונתיים, בוויטמינים ובמינרלים, וניתן לצרוך אותם מבושלים או חיים. כדאי לאכול מכל הצבעים והסוגים. ירקות עליים ירוקים עשירים בכלורופיל, שעוזר לנקות את הכבד והרקמות מרעלים שהצטברו. כמו כן הם עשירים בנוגדי חמצון הנלחמים במחלות לב ובמחלות סופניות. מתוכם, הברוקולי הוא הירק העשיר ביותר בנוגדי חמצון. הוסיפו לתפריט גם כרוב, בצל סגול, ו-2 שיני שום ביום.

- פירות ניתן לצרוך עד שניים ביום. המומלצים הם קיווי, רימון, תפוח, אגס ופירות יער. הם עשירים בנוגדי חמצון ורמת הסוכר בהם אינה גבוהה.

- פחמימות מלאות - בכמות מוגבלת: דגנים מלאים, קינואה, כוסמת ירוקה, אורז מלא, שבולת שועל.

- קטניות הן חלבון מן הצומח. חלבון כזה עדיף על פני חלבון מן החי, כיוון שהוא לא מעייף את הכליות. חשוב לצרוך חלבונים כל יום – הם נותנים תחושת שובע, ועיכול חלבונים דורש יותר אנרגיה, הגורמת לשריפת קלוריות.

- שתיית 8 כוסות של 250 מ"ל מים ביום חיונית לתהליך ההרזיה. כדאי לשתות לפחות חצי שעה לפני הארוחה. המים נותנים תחושת שובע, מועילים לתפקוד תקין של הכליות וגם תורמים לתהליך הפירוק של השומן שנאגר בגוף, ושל הפסולת שהגוף צריך להוציא.

- כדאי לסיים את ארוחת הערב בשעה שמונה בערב, ולהתחיל לאכול למחרת בבוקר בשעה עשר, כך שיהיו 14 שעות של צום, בהן הגוף משתמש במחסני השומנים של הגוף לצריכת האנרגיה הנצרכת לתפקוד השוטף של הגוף, ובכך תורם לירידה במשקל.

- מחקרים מדעיים הראו שכשאדם מדמיין את עצמו באופן שבו הוא רוצה להיראות, זה מזרז את התהליך. התחילו לדמיין איך יהיו חייכם כאנשים רזים ובריאים, שמסוגלים להיות פעילים, ובעיקר לעבוד את ה' מתוך בריאות ושמחה!

עוד כתבות שיעניינו אותך

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך