האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו: "אנחנו במלחמה על הפנימיות שלנו"
(צילום: ESB Professional/shutterstock) הרב פינטו (צילום: באדיבות המצלם)

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו: "אנחנו במלחמה על הפנימיות שלנו"

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו מזהיר ממה האדם צריך להיזהר בחיי היום יום: "עליו להזהיר את נפשו זהירות גדולה" ונותן עצה: מה יעשה האדם אשר נמצא בצער ובנסיונות?

   
האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו: "אנחנו במלחמה על הפנימיות שלנו"
(צילום: ESB Professional/shutterstock) הרב פינטו (צילום: באדיבות המצלם)
אא

בעוונות הרבים האדם מתגאה בחייו בהרבה דברים, אבל עליו להזהיר את נפשו זהירות גדולה, דבר שזכה משמים יותר מחבריו ויש לו דבר שאין לאחרים, ההתגאות בדבר זה מזיקה לשורש האדם היזק גדול. 

יש לך דבר שקיבלת אותו, שהוא שורש נשמתך שאין אותו לאדם אחר, הגאווה שאתה מתגאה בדבר, מגיעה לפגום בשורש נשמתך. וכאשר דבר פוגם בשורש הנשמה, הנזק חמור וקשה מאוד מאוד. 
וידע האדם את הצנועים חכמה. כמה שאדם יתנהג בצניעות, יזכה לחכמה של אמת ולראיה נכונה בחיים. 

ראינו בחיים אנשים שהלכו ועשו מהלכים, שכלפי חוץ חשבו שהם חכמים ומרבים חכמה ועצה ותושיה. והאמת והיושר היה נראה נר לרגלם ואף הביאו ראיות והוכחות שהצדק איתם. ואף מצאו רבנים ששמעו צד אחד, שמוכנים להעיד בנקיטת חפץ שהצדק איתם, אבל אותם אנשים איבדו את השורש והם בתחילת התדרדרות מסוכנת. 
גם יהודה בן גרים חשב שהוא גדול בתורה וכל מעשיו, מעשים שלמים. אך פגיעתו הייתה פגיעה בשורש. 

יש דברים שהנזק שלהם הם בשורש. וכאשר נזק הוא בשורש, חייב האדם לברוח בכל כוחו ממקום שהשורש נפגע. אין סכנה יותר קשה מפגיעה בשורש של הדברים. 
לוט היה פגום בשורש, עשו היה פגום בשורש ולכן יעקב אבינו היה מוכן להיענש ולא לתת לו את דינה ביתו לאישה. 

״ואת יהודה שלח לפניו אל יוסף להורות לפניו גושנה ויבאו ארצה גושן״ יעקב אבינו שלח את יהודה לפני ירידת בני ישראל לארץ מצרים, להקים בית מדרש שלשם יתאספו כל בני ישראל. 

והנה יעקב אבינו שידע מה זה מלחמות עם עשו, עם לבן, ידע שישנם שני סוגי מלחמה; מלחמה חיצונית ומלחמה פנימית. הסכנה הגדולה היא המלחמה הפנימית, לפגוע בנקודות הרגישות של עם ישראל ועל המלחמות הפנימית האלו כשמגיעים לשורש צריכים למסור נפש. וגם אם מחייבים יהודי להחליף שרוך של נעל וזו במלחמה פנימית, ימסור את נפשו ולא יחליף את השרוך.  

אנחנו במלחמה על הפנימיות שלנו.
כל מעשה שעושים הולך מיד לפנימיות, אסור לנו להפסיד במלחמה הזאת. עשרות שנים לא עמדנו בפתח מלחמה כזו. מדור ההפלגה שנחלקו המלאכים לשבעים אומות, לא היינו בזמן כזה. 

יש סיפורים שהם ציוני דרך בהסטוריה, כסיפור על המלך הגדול והמהולל של אנגליה, לואי השמיני. אשר היה נשוי לאשה עם ילדים, והנישואים היו קתוליים.  והנה אחיו מת בלי ילדים ובקש לקחת את אשת אחיו בלי נישואים, בצורה של יבום. 
הכנסיה הקתולית התנגדה נחרצות והגיעו עם המלך לואי השמיני גבוה מאוד במחלוקת. ואז שלח לואי השמיני לחכמי ישראל שיתירו לו, וחכמי ישראל התירו לו כיבמה שמותרת. ואז לואי השמיני עמד והתחתן וגרר את כל אנגליה להיות פרוטסטנטיים ולא קתולים.  

זה מעשה שנראה פשוט, אך הכח לדורות שטמון בו הוא כח עצום. וצריך לדעת, אנו בדור של משיח שכל דבר ככל שנראה קטן הוא עצום ובעל משמעות עצומה. כל רגע וכל יום העובר בימים אלו, יש בו כח לשנות את כל המהות של העולם. 

אנחנו בפתח של שינוי של רוב מנהיגי העולם, מי בטוב מי ברע, מי במוות פתאומי, מי בחרב. כל המנהיגים יהיו זמניים וברירת מחדל וזה הזמן שאיש לא אחראי על כלום, וכל הטעויות נעשות והמחויבות עלינו עצומה. 
עובד השם אין לו פשרות, אין לו רצונות, אם תעזבני יום - אעזבך יומיים, רק חזק ונתחזק ונדע כי על הכל יביא אלוקים במשפט. והדברים הנראים קטנים הם העיקריים והמשמעותיים ביותר. ולבדוק בכל ענין ולחפש את השורש. 

וידועים דברי רבנו האר״י הקדוש זצוק״ל, אדם שרוצה לישא אישה, יבדוק שלוש דורות אם לא היה פגם באמא בסבתא ובסבתא רבא. אם השורש טוב, הכל טוב. אבל אם השורש פגום, משפיע הדבר לדורי דורות, לגדל עצים עקומים. 

ולכן כאשר האדם בצער ובנסיונות, יכוון כל הצער לתקן את השורש. שהשורש ישאר נקי וטהור, שורש טוב לא יכזב. 

המצפה לרחמי שמים כל הימים ומבקש רחמים ובריאות, 
ע״ה יאשיהו יוסף.

עוד כתבות שיעניינו אותך

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך