חוקרים מגלים: מלח ממכר כמו סיגריות
(צילום: Guido Benedetto/shutterstock/kungverylucky)

בריאות

חוקרים מגלים: מלח הוא כמו סיגריות

מתברר שבשנים האחרונות אנחנו צורכים המון מלח. אז איך נמנעים מזה ולמה זה לא בריא?

   
חוקרים מגלים: מלח ממכר כמו סיגריות
(צילום: Guido Benedetto/shutterstock/kungverylucky)
אא

מכתבה שפורסמה בעיתון "גלובס" על הנזקים שגורמים לנו החטיפים - הם מלוחים, הם ממכרים והם ממש לא משרתים את הבריאות שלנו ושכמות המלח בחטיפים הפופולריים רק הולכת וגדלה. מחקר של תנועת המזון הבריטית הראה שמשנת 1978 ועד שנת 2003 הוכפלה כמות המלח שמכילים החטיפים. מתברר גם שבארצות הברית מתבגרים אמריקאים צורכים כמות מלח זהה למבוגרים.

אז מה עושים?

* צמצום כמות המלח בתפריט הוא שווה ערך להפסקת עישון, מבחינת האפקט המיטיב על הבריאות.

* במחקר שפורסם בכתב העת האמריקאי לתזונה קלינית הצליחו חוקרים להבחין בשינוי ברור בעורקי הדם 30 דקות אחרי אכילת חטיף מלוח.

* הקרן העולמית לחקר הסרטן בבריטניה הודיעה שצמצום כמות המלח בתפריט היומי עשוי לצמצם את מספר מקרי סרטן הקיבה.

אז כמה מלח מומלץ לצרוך ביום? למבוגרים בריאים מומלצת כמות של עד 2,300 מ"ג של נתרן ביום (5.75 גרם מלח). אצל ילדים עד גיל 6 ההמלצה עומדת על מחצית מהכמות הזו. לתינוקות עד גיל שנה לא רצוי להוסיף כלל מלח למזון.

* תקראו את התוויות גם בחטיפים מתוקים.

* בבישול ביתי תעדיפו תבלינים על פני מלח.

* תעדיפו שימוש במלח משורש סלרי, פטרוזיליה או מלח עשבים, וכן מלח דל נתרן, שבו מוחלף חלק מן הנתרן במגנזיום.

* תתבלו את המזון במלח רק בסוף הבישול.

* רצוי לא לקנות בשרים שהם כבר מתובלים, כי אז כמות המלח תמיד תהיה יותר גדולה. רצוי להשרות כל בשר שקניתם לפני השימוש על מנת להיפטר מחלק מהמלח.

עוד כתבות שיעניינו אותך

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך