תמיד יש לי תיאבון: איך אוכלים פחות?
(צילום: mamaza/shutterstock)

בריאות

תמיד יש לי תיאבון: איך אוכלים פחות?

המון מחקרים מוכיחים שכדי להאריך חיים ולמנוע מחלות כדאי להקטין את צריכת המזון. איך עושים את זה?

   
תמיד יש לי תיאבון: איך אוכלים פחות?
(צילום: mamaza/shutterstock)
אא

המגזין הנחשב BIOESSAYS פרסם כתבה רחבה שסוקרת את התיאוריה שתפריט דל יותר במזון יכול להאריך את תוחלת החיים.

חוקרים באוניברסיטת לונדון מפתחים טיפול שלטענתם יילחם ב"מחלת ההזדקנות". הם בודקים כיצד גנטיקה ואורח חיים יכולים להאט את התבגרות הגוף ולהוסיף שנים ואפילו עשורים לחייו של אדם. בין השאר הם טוענים שעכברים שקיבלו 40-25 אחוז פחות מזון האריכו את חייהם ב-20-30 אחוז.

כמו כן, מחקר שנערך על קופים באוניברסיטת וויסקונסין ופורסם בשנת 2009 מצא כי אלו שאכלו כמות קלוריות מדודה יותר האריכו את חייהם והקטינו בחצי את סיכוייהם לחלות בסרטן.

מרבית החוקרים טוענים שצריכת כמות מזון מוגבלת מפחיתה את שכיחותן של מחלות כמו סרטן, מחלות לב ומחלות עצביות בגיל המבוגר, ומאריכה את תוחלת החיים.

אז מה עושים?

1. תקפידו על מזונות "דחוסים", כלומר מזונות שמכילים ערך תזונתי גבוה בכמות מזון קטנה, ומעניקים אנרגיה טובה ואמיתית. לדוגמה אגוזים, אבוקדו, פירות, ירקות וסויה.

2. תלעסו יותר ואכלו בנחת – כך מנגנון הרעב והשובע שלכם יפעל ביעילות, וישלח מסר למוח שיאפשר תחושת שובע. נסו ליישם את התרגילים הבאים:
- תאכלו רק על צלחת, אך ורק בישיבה וללא גירויים חיצוניים כגון טלוויזיה, עיתון או סלולרי
- תניחו את הסכו"ם בין ביס לביס. הרימו מחדש את המזלג או הכף רק לאחר שלעסתם ובלעתם את כל המזון שבפיכם.

3. רעבים או צמאים? בשל הרגלי האכילה הקלוקלים שלנו אנחנו נוטים להתבלבל בין תחושת רעב לתחושת צמא. כשאתם חשים רעב, שתו תחילה כוס מים והמתינו 2-3 דקות. אם תחושת הרעב חלפה, סימן שבכלל הייתם צמאים.

4. תכינו כמויות אישיות וקטנות. אחד הסודות הגדולים לצמצום כמות המזון הוא פשוט הגשת מנות קטנות יותר. אבוקדו, למשל, הוא מזון דחוס, שמכיל ערך תזונתי גבוה בכמות קטנה.

עוד כתבות שיעניינו אותך

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך