הידעתם? אפשר לאכול ״על האש״ ללא נזק בריאותי. 8 הכללים לפניכם
(צילום: Alexander Raths/shutterstock)

בריאות

הידעתם? אפשר לאכול ״על האש״ ללא נזק בריאותי. 8 הכללים לפניכם

מנגל זה לא דבר בריא בכלל. אז אם אתם בכל זאת רוצים לעשות- הנה 8 כללים שכדאי להשים לב אליהם

   
הידעתם? אפשר לאכול ״על האש״ ללא נזק בריאותי. 8 הכללים לפניכם
(צילום: Alexander Raths/shutterstock)
אא

מוכח שאכילת בשר צלוי כלומר ע"י מנגל היא אופציית הבישול הכי פחות בריאה שיש. הנה כמה חלופות:

1. דגים על האש. בבשר ובעוף יש יותר חומצות אמינו, ולכן משתחרר מהם יותר HCA.

2. פחות שומן. עדיף בשר רזה, כדי למנוע טפטוף שומן על הגחלים והיווצרות של החומרים המסרטנים.

3. השריה. השרו את הבשר במרינדה לפני הצלייה. מחקר מטעם המגזין לחקלאות ומזון בארה"ב מצא כי השריית הבשר בבירה או יין למשך שעתיים לפחות מצמצמת באופן משמעותי את כמות ה-HCA

4. צמחי מרפא ותבלין. שפשוף הבשר בצמחי מרפא כמו רוזמרין, תימין, מרווה, בזיליקום, אורגנו או נענע לפני הצלייה.

5. ירקות. כדי להגביר את כמות נוגדי החמצון ולהפחית את כמות החלבון מהחי תכינו קבבים והמבורגרים לבד, ותחליפו מחצית מכמות הבשר בירקות קצוצים דק.

6. צלייה בטמפרטורה נמוכה. צלייה ארוכה בחום נמוך תמנע היווצרות של החומרים המסוכנים.

7. שליטה בכמויות. לא יכולים לוותר על המנגל? לפחות תפחיתו את הכמויות.

8. איכות הבשר. תעדיפו בשרים טריים שלא תובלו מראש. תימנעו מבשרים מעובדים או קפואים שמכילים המון מלח, סוכר, חומרי שימור וכימיקלים מזיקים נוספים. תתרחקו מנקניקיות. המבורגרים וקבבים עדיף להכין בבית או לקנות ממישהו שאתם יודעים בדיוק מה הוא הכניס פנימה.

האם מותר לאכול בשר כשר, או שחייב חלק? ומה זה בשר חלק? צפו
 

(צילום: Alexander Raths/shutterstock)
בריאותבשר

עוד כתבות שיעניינו אותך

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך