חובה להכיר: מזונות העל שתמצאו בכל סופר
(צילום: Nestor Rizhniak/shutterstock)

בריאות

חובה להכיר: מזונות העל שתמצאו בכל סופר

כדאי לכם לאכול אותם: כמה מאכלים מאוד חשובים, הם גם זמינים ומזינים במיוחד

   
חובה להכיר: מזונות העל שתמצאו בכל סופר
(צילום: Nestor Rizhniak/shutterstock)
אא

מזונות על, הם מזונות שמכילים ריכוז גבוה של רכיבים תזונתיים שמועילים עם תהליכים שונים של בריאות גוף האדם.

כדאי לזכור שמזונות העל האמיתיים הם דווקא במזונות טבעיים וזולים שתמיד נמצאים על המדפים בסופר. בגלל הזמינות הגבוהה שלהם והמחיר הזול, הרבה מהסופר-פודס האמיתיים נראים כמובנים מאליהם ולא כ"מזונות על".

1. אבוקדו

האבוקדו עשיר מאוד בסיבים.
מחקרים הראו שאכילת אבוקדו קשורה קשר הדוק בשיפור פעילות מערכת העיכול, הגנה מפני מחלות לב וכלי דם והפחתת הסיכון לסרטן. בנוסף, בזכות העובדה שהאבוקדו עשיר מאוד בשומן, אכילתו תורמת לתחושת שובע ממושכת.
כדאי להימנע מקניית סלט אבוקדו מוכן, המכיל לרוב מיונז וחומרים משמרים, בעיקר כי הוורסיה הטבעית שהיא הבריאה ביותר, היא גם זמינה וזולה.

2. תפוחים
התפוחים מכילים עושר גדול מאוד של פיטוכימיקלים בשם פנולים ופוליפנולים, שחלקם משמשים כנוגדי חמצון עוצמתיים.
מומלץ מאוד לאכול תפוח עם קליפה כי הוא אשר מכיל כמות גדולה יותר של סיבים ונוגדי חמצון.

3. עדשים
העדשים גדולות בתוך תרמילים והם כתומות, אדומות, ירוקות או חומות ושחורות. לכל צבע יתרון בריאותי.
העדשים ידועות בכמות החלבון הגבוהה שהן מכילות, יותר מכל קטניה אחרת (אפונה, פול, גרגירי חומוס, שעועית לבנה או חומה).
העדשים נפלאות בתוך סלטים שונים, כמרק, כתוספת לארוחה עם מעט תבלינים עם בשר/עוף או גבינה קשה/יוגורט, בשילוב דגנים כגון מג'דרה (תבשיל אורז ועדשים), בקציצות או לביבות, כמחית או ממרח, כתבשיל קדירה חורפי, כמילוי לירק ממולא וכדומה.

4. פלפל אדום מתוק
הפלפל שייך למשפחת הירקות הסולניים כמו החציל והעגבניה. כדאי לבחור פלפלים שהם חלקים מבריקים ומתוחים ללא חבלות, קשים וכבדים.
בפלפל אדום מתוק יש כמות עצומה של ויטמין  C יותר מבכל ירק או פרי, פי 3 יותר מאשר בתפוז.
חשוב לאכול את הפלפל כשוא טרי. ככל שנחמם אותו בצורות בישול שונות, כך ייפגעו חלק מרכיבי התזונה שהוא מכיל.
אפשר לשלב את הפלפל המתוק בסלט, ומומלץ לחתוך אותו סמוך לאכילה.

5. סלק
הצבע הסגול החזק, הוא זה שעושה את העבודה ומהווה חלק חשוב בעושרו התזונתי.
הסלק עשיר בניטראט שהוכח כמרחיב כלי דם ועל כן מסייע בהפחתת לחץ הדם. כדאי לאכול את הסלק טרי או מבושל בבישול קצר, באידוי או באפייה קצרה בתנור. לא צריך לקלף את הסלק כאשר הוא מבושל. עדיף לאכול טרי כדי לשמר את הערכים התזונתיים. לכן כאשר מבשלים סלק, הפיגמנטים יוצאים אל מי הבישול, כך שהם עשירים מאוד ברכיבים נפלאים ולכן לא כדאי לשפוך את מי הבישול, אלא לשתות אותם כמרק מזין עשיר בערכים נפלאים. גם עלי הסלק הם נהדרים מבחינה תזונתית וניתן להשתמש בהם במגוון סלטים ותבשילים.

עוד כתבות שיעניינו אותך

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך