לא מה שחשבתם: קפה בבוקר הוא לא תחליף לשינה
(צילום: Leszek Glasner/shutterstock)

בריאות

לא מה שחשבתם: קפה בבוקר הוא לא תחליף לשינה

אנשים מתעוררים בבוקר וישר שותים קפה. מוכר לכם? כדאי שתקראו

   
לא מה שחשבתם: קפה בבוקר הוא לא תחליף לשינה
(צילום: Leszek Glasner/shutterstock)
אא

מדענים מאוניברסיטת באת' באנגליה בדקו את ההשפעות של שינה לא מספיקה ושתיית קפה בבוקר. הם מצאו שללילה אחד של שינה ירודה הייתה השפעה מוגבלת על חילוף החומרים, ושתיית קפה השפיעה לרעה על ויסות הגלוקוז בדם. במחקר, שפורסם בכתב העת British Nutrition נבדקו גברים ונשים בריאים שעברו שלושה ניסויים שונים בסדר אקראי.

התוצאות הראו כי לילה אחד של שינה משובשת לא החמיר את תגובות הגלוקוז בדם הבוקר לאחר שתיית המשקה הממותק בהשוואה ללילה רגיל של שינה. יחד עם זאת, קפה שחור חזק שנצרך לפני המשקה הגביר את תגובת הגלוקוז בדם בכ-50 אחוזים.

פרופסור ג'יימס בטס, מנהל המרכז לתזונה באוניברסיטת באת' מספר: "זהו מחקר חשוב ויש לו השלכות בריאותיות מרחיקות לכת, שכן עד כה היה לנו ידע מוגבל לגבי ההשפעה של שתיית קפה על הגוף, במיוחד על שליטה במטבוליזם של הסוכר. במילים פשוטות, בקרת הסוכר בדם נפגעת כאשר הדבר הראשון שאיתו גופנו בא במגע הוא קפה, במיוחד אחרי לילה של שינה לא רציפה".

"מרבית האנשים מתעוררים בבוקר ולפני שיעשו פעילות כלשהי ישתו את קפה הבוקר, ובאופן אינטואיטיבי ככל שאנחנו מרגישים עייפים יותר, כך הקפה חזק יותר. המחקר מציע לצרף את הקפה לארוחה הראשונה של היום".

עוד כתבות שיעניינו אותך

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך