10 דברים שלא ידעתם על האבוקדו. מספר 8 יפתיע אתכם
(צילום: Larisa Blinova/shutterstock)

בריאות

10 דברים שלא ידעתם על האבוקדו. מספר 8 יפתיע אתכם

מתברר שהגרעין של פרי האבוקדו טומן בתוכו סגולות בריאותיות מדהימות

   
10 דברים שלא ידעתם על האבוקדו. מספר 8 יפתיע אתכם
(צילום: Larisa Blinova/shutterstock)
אא
(צילום: Larisa Blinova/shutterstock)

בסרטון: הרב רביד נגר על האבוקדו - 100% בריאות

האבוקדו גדל בארץ במספר זנים, והעונה הטובה שלו היא בעיקר בחורף. בתחילת העונה, אחוזי השומן נמוכים יותר, אבל הם עולים בשיעור של פי שניים באמצע העונה.

1. האבוקדו מכיל שומנים בריאים, בשונה מפירות אחרים שמכילים סוכרים.

2. השומן שבאבוקדו בריא, ויכול לסייע בתהליכי הרזיה בגלל תחושת השובע הגבוהה שיש באכילתו.

3. אבוקדו משפיע על מצב הרוח, ומסייע בייצור סרטונין – הורמון התורם לשיפור מצב הרוח ולתחושה טובה. בנוסף הוא עוזר כנגד עייפות ומשפר את יכולת הריכוז.

4. האבוקדו מכיל אשלגן – מינרל חשוב לתפקוד התאים והרקמות בגוף, מסייע בהפחתת לחץ דם, מונע בריחת סידן והתכווצויות שרירים.

5. חומצות השומן שבאבוקדו שומרות על בריאות הכבד – מסייעות בהורדת הכולסטרול הרע והטריגליצרידים ומעלה כולסטרול טוב. כך הוא מסייע בהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם.

6. האבוקדו מכיל סיבים תזונתיים מסיסים. הם אלה שמקושרים ליכולת להזין את החיידקים הידידותיים שבמערכת העיכול, אשר חשובים לתפקוד הקיבה והמעי.

7. האבוקדו משפר ספיגה של ויטמינים ומינרלים מפירות וירקות, חלק מהחומרים במזון מהצומח מומסים בשומן, והוספת אבוקדו לסלט מגבירה את ספיגת הוויטמינים.

8. לא מומלץ לאכול יותר מחצי אבוקדו ליום, וכדאי תמיד לשלב אותו עם ירקות.

9. החלק הבריא ביותר באבוקדו הוא דווקא הגלעין. הוא מכיל סיבים סטרולים צמחיים המסייעים להורדת רמות כולסטרול, ויטמין E שתורם למניעת לחץ דם גבוה וחומרים מפחיתי דלקת ומאזני סוכר בדם.

10. הגלעין מכיל קוטלי פטריות וזיהומים במערכת העיכול. כאשר צורכים באופן קבוע את גלעין האבוקדו - ניתן להילחם בקלות בחיידקים ובמחלות מעי דלקתיות.

עוד כתבות שיעניינו אותך

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך